Dieettips

6 Dieettips die iedereen toe kan passen

Wil je afvallen? Weer lekker op gewicht komen? Veel mannen en vrouwen dromen van een ander uiterlijk dan wat ze nu hebben. Ze willen graag gezien worden en vinden het prettig om daarbij strak in hun vel te zitten. In dit artikel delen we dan ook 6 dieettips die iedereen toe zou moeten kunnen passen. De tips helpen je niet alleen om af te vallen en een dieet tot een goed einde te brengen, maar zullen ook een bijdrage leveren aan de kwaliteit van je leven en het gelukkige gevoel dat je ervaart.

 

Eet gezond, voel je fit

Wie gezond eet doet meer dan alleen op een goede manier voor zijn of haar lichaam zorgen. Ook geestelijk heeft gezonde voeding veel voordelen te bieden. Zo is bewezen dat mensen die goed gezond eten, een stralendere huid hebben en meer stralen. Ze voelen zich gelukkig en stralen dat uit. Gezonde voeding kenmerkt zich door veel groenten en fruit, noten en zaden, vlees en vis. Gebruik bij voorkeur zo min mogelijk sausjes en andere dikmakers bij je voeding. Daarmee voorkom je dat je te dik wordt.

 

Beweeg

Het is geen groot geheim dan beweging de sleutel is tot het succes bij afvallen en verliezen van overgewicht. Beweging is niet alleen belangrijk omdat het de ideale manier is van vet verbranden. Beweging geeft je ook rust in je hoofd, een goed gevoel en maakt je hoofd als het ware even helemaal leeg. Voel je dus niet bezwaard om zoveel mogelijk te gaan bewegen. Zoek een sport op of een hobby waarbij je veel moet bewegen.

 

Ga op dansen

Een voorbeeld van sporten die je kan beoefenen – maar waar je waarschijnlijk nog niet aan had gedacht – is dansen. Dansen is zeer intensief en stelt je in staat om alle spieren en onderdelen in je lijf optimaal te benutten. Dit kost je lichaam heel veel energie en dat zal zich gaan uiten in het verbranden van gewicht. Je wordt dus zeker dunner door te gaan bewegen.

 

Water is een goede verbrander

Hoewel water am sich weinig uit zal maken, kun je water prima gebruiken tijdens het afvallen. Water voedt niet, maar vult wel. Zeker als je trek begint te krijgen, kun je prima wat water drinken tegen een hongerig gevoel. Na een halve liter water kun je ook best toegeven aan je hongergevoel, want je zal merken dat je door al dat water in je buik toch een stuk minder gaat eten en drinken. Je kan dus water goed gebruiken om op een indirecte manier veel gewicht te verliezen.

 

Doe buikspieroefeningen

Iedereen kan buikspieroefeningen doen. Of je nu jong bent of oud, veel beweegt of weinig. Het is voor iedereen mogelijk om enkele instructies op te volgen en op de grond wat buikspieroefeningen te doen. Het doel is niet eens om een sixpack te krijgen, maar wel om beweging te veroorzaken in je spieren. Zo kunnen die verder groeien en je zal merken dat de vetmassa om je spieren heen ook behoorlijk verdwijnt en wordt omgezet in een heel andere soort energie.

 

Beloon jezelf

Elke verloren kilo mag best een feestje zijn. Een beloning voor al dat harde werken aan je gewicht is dan ook zeker op zijn plaats. Beloon jezelf echter niet met snoep. Kies liever voor iets waar je wat aan hebt en wat je leuk vindt. Stimuleer een hobby die je beoefent of koop een kledingstuk dat je nu past. Kortom: beloon jezelf voor je werk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *